In zeven weken naar digital marketeer van de toekomst?

FOR SOCIETY

Om op een goede manier bij te kunnen dragen aan een duurzame, inclusieve en vitale samenleving hebben we ons onderzoek georganiseerd rondom zes maatschappelijke kennisthema’s: de thema’s waarop Fontys écht het verschil kan maken.

Hoe leid je studenten op voor banen die nog niet bestaan? En lukt het een docententeam om bij te blijven met trends en ontwikkelingen in een wereld die sneller gaat dan ooit? Bij Fontys in Eindhoven denken ze daar een mogelijk antwoord op te hebben. Als onderdeel van de opleiding Commerciële Economie van Fontys Economie en Communicatie krijgen studenten de mogelijkheid om de GroupM Academy te volgen. Gedurende  zeven weken worden deze studenten getraind door twaalf verschillende experts vanuit GroupM, telkens vanuit een andere specialisatie.

Werken bij een écht digital marketing agency
De ene week staat de wereld van Social Media Marketing centraal, waarin buiten de bekende platformen ook wordt besproken hoe je TikTok, Metaverse of Twitch inzet om een nationaal bekend merk verder op de kaart te zetten. Een andere week wordt zoekmachinemarketing besproken, waarbij ook de ontwikkelingen van AI (zoals Chat-GPT en Google Bard) de revue passeren.  
“We zijn heel trots dat we studenten kunnen laten ervaren hoe het is om voor en zelf bij een digital marketing agency te kunnen werken,” aldus Dick van Lisdonk, docent Fontys Economie en Communicatie. “De meeste trainers zijn zelf nog twintigers en connecten meteen met de studenten. Als docenten borgen we kennis en niveau door vooraf de inhoud met de trainers te bespreken en coachen we tijdens de sessie, het is mooi om te zien met hoe veel aandacht de studenten deze sessies volgen en hoe graag ze aan de professionals hun vaardigheden laten zien.” 

Partner in Education
De samenwerking komt voort uit het Partners in Education programma, waarmee een eco-systeem wordt gevormd waar werkveld, onderzoekers, studenten, docenten en alumni elkaar vinden en samen bouwen aan een slimmere regio. GroupM is met meer dan 15.000 medewerkers wereldwijd één van de grootste mediabureaus en in Eindhoven vooral bekend van het bedrijf Greenhouse Group.  

Tim Deynen, Head of Labs bij GroupM: “Er wordt door onze collega’s veel tijd geïnvesteerd in de GroupM-academy, maar we zien ook dat ze er veel plezier aan beleven en zelf veel van leren. Daarnaast is het een mooie manier om met onze organisatie kennis te maken.” Dat laatste blijkt ook, want meerdere studenten blijken naar aanleiding van de intensieve trainingen geïnteresseerd om na hun studie bij GroupM aan de slag te gaan. En helemaal nu ze al een aantal toekomstige collega’s hebben leren kennen.”

Auteur: Maud van Drie

Meer nieuws

Corinka Schipper: “Hou je passie vast”
Early Warning Scan voor borstkanker in testfase
‘Het goede willen doen voor elke leerling in elke context’

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.