Mensen van Fontys

"In ons werkveld ontstaan allerlei nieuwe onderwijsconcepten, vervolgens ontstaat er schuring bij de docenten die deze nieuwe vormen moeten gaan verzorgen. Dat vraagt om een wijziging van hoe we hen moeten opleiden."

Martin maakt impact

"Door de intensieve samenwerking met schoolopleiders en werkplekbegeleiders wordt het leren op de werkplek betekenisvol én persoonlijk."

Margriet maakt impact

"Ik probeer ze steeds uit te dagen om niet een kopie te worden van iemand anders. Ze mogen uitproberen, en vallen en opstaan. Want als je steeds de veilige weg kiest, dan weet je niet wat er binnen je mogelijkheden zit."

Manon maakt impact

"Ik zie mezelf als een uithangbord van het beroep leraar. Er is een lerarentekort en daar snap ik niks van, want het is de mooiste baan op aarde."

Farouk maakt impact

Alle verhalen

Tim maakt impact

“Als docent en coach kijk ik ook naar de mens achter de student!”

Joke maakt impact

“Als je ambities hebt, biedt Fontys mogelijkheden. Zie je kansen, dan geeft Fontys je het vertrouwen en de vrijheid om ze te grijpen.”

Janno maakt impact

“Ik sta niet voor de klas om te vertellen hoe dat zou moeten; ik laat studenten dat zelf ervaren in de praktijk. Zodat zij zich realiseren dat innovatie in de zorg geen ‘one size fits all’ is.”

Debby maakt impact

“Door het onderwijs dicht bij de authentieke beroepspraktijk te brengen, draag ik eraan bij dat de student heel goed voorbereid is op wat hem te wachten staat in het werkveld.”

Shane maakt impact

“Dit is geen school, dit is de echte wereld. Een wereld waarin mijn studenten verdomd goed functioneren en het is geweldig om daar een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Sabine maakt impact

“Het allerspannendst vind ik hoe de studenten straks gaan reageren, en of de oriëntatiepropedeuse ze ook daadwerkelijk gaat helpen bij het maken van de juiste studiekeuze.”

Marjolein maakt impact

“Door vol trots uit te dragen wat we samen allemaal neerzetten en hoe we daarmee van betekenis zijn, laat ik studenten, potentials, en partners uit het werkveld de pareltjes van onze samenwerkingen zien.”

Jeroen maakt impact

“Inspireren is mijn kerntaak, oftewel: studenten warm maken voor het vak. Daarvoor kruip ik als docent in de artiestenrol. Lesgeven is namelijk net als optreden.”