Mensen van Fontys

"Mijn studenten zijn geen nummer, we doen het echt samen. De ene keer ben ik docent, dan weer coach maar ik lunch ook gerust samen met de studenten. Dat wisselen van rollen, in de groep in plaats van voor de groep staan maakt mijn werk elke dag weer uitdagend en dynamisch."

Tim maakt impact

"Met boeiende projecten help ik bedrijven vooruit. Op dit moment bouw ik met studenten een auto voor de zonnerace in Australië en denken we na over uitdagingen voor toekomstige Formule 1-auto’s. Zo maken we samen impact in de automobiele industrie."

Marc maakt impact

"Betrokken en enthousiast stimuleer ik studenten om het beste uit zichzelf te halen. Met alle studenten bouw ik een persoonlijke band op. Ze vertrouwen hun verhalen aan me toe. Hierdoor kan ik voor hen het verschil maken en laat ik ze opbloeien!"

Mathijs maakt impact

"Engineering kan de wereld verbeteren. Daarom daag ik studenten met projecten uit om bewustzijn te creëren voor maatschappelijke thema’s. Hoe is het bijvoorbeeld om een handicap te hebben of om op een andere manier buiten de norm te vallen?"

Jenny maakt impact

Alle verhalen

Martin maakt impact

“In ons werkveld ontstaan allerlei nieuwe onderwijsconcepten, vervolgens ontstaat er schuring bij de docenten die deze nieuwe vormen moeten gaan verzorgen. Dat vraagt om een wijziging van hoe we hen moeten opleiden.”

Margriet maakt impact

“Door de intensieve samenwerking met schoolopleiders en werkplekbegeleiders wordt het leren op de werkplek betekenisvol én persoonlijk.”

Manon maakt impact

“Ik probeer ze steeds uit te dagen om niet een kopie te worden van iemand anders. Ze mogen uitproberen, en vallen en opstaan. Want als je steeds de veilige weg kiest, dan weet je niet wat er binnen je mogelijkheden zit.”

Farouk maakt impact

“Ik zie mezelf als een uithangbord van het beroep leraar. Er is een lerarentekort en daar snap ik niks van, want het is de mooiste baan op aarde.”

Tim maakt impact

“Als docent en coach kijk ik ook naar de mens achter de student!”

Joke maakt impact

“Als je ambities hebt, biedt Fontys mogelijkheden. Zie je kansen, dan geeft Fontys je het vertrouwen en de vrijheid om ze te grijpen.”

Janno maakt impact

“Ik sta niet voor de klas om te vertellen hoe dat zou moeten; ik laat studenten dat zelf ervaren in de praktijk. Zodat zij zich realiseren dat innovatie in de zorg geen ‘one size fits all’ is.”

Debby maakt impact

“Door het onderwijs dicht bij de authentieke beroepspraktijk te brengen, draag ik eraan bij dat de student heel goed voorbereid is op wat hem te wachten staat in het werkveld.”

Shane maakt impact

“Dit is geen school, dit is de echte wereld. Een wereld waarin mijn studenten verdomd goed functioneren en het is geweldig om daar een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Sabine maakt impact

“Het allerspannendst vind ik hoe de studenten straks gaan reageren, en of de oriëntatiepropedeuse ze ook daadwerkelijk gaat helpen bij het maken van de juiste studiekeuze.”

Marjolein maakt impact

“Door vol trots uit te dragen wat we samen allemaal neerzetten en hoe we daarmee van betekenis zijn, laat ik studenten, potentials, en partners uit het werkveld de pareltjes van onze samenwerkingen zien.”

Jeroen maakt impact

“Inspireren is mijn kerntaak, oftewel: studenten warm maken voor het vak. Daarvoor kruip ik als docent in de artiestenrol. Lesgeven is namelijk net als optreden.”

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.