Extern is er vertrouwen in de Fontys LLO partnerschapstrategie. Fontys ontvangt subsidie van de LLO-Katalysator om deze strategie versneld door te ontwikkelen. Anne de Bonth, programmamanager LLO: ‘Ik ben ontzettend blij met de toekenning van deze subsidie. We hebben er met vele Fontyscollega’s hard aan gewerkt en ik kijk er naar uit om in september met onze plannen van start te gaan. Het geeft LLO binnen Fontys een flinke boost’.
De LLO-Katalysator is een subsidiefonds vanuit het Nationaal Groeifonds, bestaande uit vier bouwstenen. De bouwstenen zijn gericht het stimuleren van verschillende facetten van een leven lang ontwikkelen. De aanvraag van Fontys is gericht op bouwsteen 3, LLO-professionalisering opleiders. ‘We hebben een complexe organisatie waardoor iedere verandering met veel aandacht en expertise bekeken en begeleid moet worden. Met deze injectie zijn we ook in staat om dat te bewerkstelligen. En gelukkig maar, want we willen door. Regionale uitdagingen stapelen zich op en we willen als Fontys bijdragen aan duurzame oplossingen samen met onze partners’.
Wat gaan onze partners hiervan merken?
We gaan de professionalisering van de LLO-organisatie van Fontys een impuls geven door het aangaan en bestendigen van externe en interne partners. De externe partnerschappen richten zich op het verstevigen en verduurzamen van de samenwerking met regionale werkveldpartners en collega onderwijsinstellingen (publiek en privaat). De interne partnerschappen richten zich op het verbinden van de sterktes op onderwijs en onderzoek en de samenwerking met de Fontys-diensten die gericht zijn op de processen van facilitering en ondersteuning van LLO-activiteiten.
Kernbegrippen binnen de Fontysambitie als ontwikkelpartner zijn: vraag-georiënteerd, vanuit partnerschappen, onderzoek op de kennisthema’s als innovatiemotor, brede oriëntatie op LLO-activiteiten (formeel, non-formeel en informeel leren). Partnerschap staat centraal in de Fontys-visie op LLO en daarom is het cruciaal om externe en interne partners van begin tot eind te betrekken en samen te werken. Vraaggestuurd werken vanuit behoeften van partners; het borgen van de kwaliteit van leerwerkomgevingen waarin we het samen leren-werken-onderzoeken verbinden en ondersteuning door een professionele en adequate Fontys-organisatie staan hierbij centraal.