Eerste editie Fontys Career Event in Tilburg

FOR SOCIETY

Om op een goede manier bij te kunnen dragen aan een duurzame, inclusieve en vitale samenleving hebben we ons onderzoek georganiseerd rondom zes maatschappelijke kennisthema’s: de thema’s waarop Fontys écht het verschil kan maken.

Meer dan vijftig bedrijven presenteren zich donderdag 4 april tijdens het Fontys Career Event in de lobby van Pathé Stappegoor in Tilburg. Het is de ultieme mogelijkheid voor studenten om zich te oriënteren op een stage of een (bij)baan. Maar ook de bedrijven doen er hun voordeel mee. ‘Dit is een uitgelezen kans voor ons’, zegt Anne Koren van ZUID Agency Group. ‘Wij vinden het belangrijk om mensen al vroeg in hun carrière aan ons te binden.’

De Efteling, Zuid Agency Group, Visie Marketing & Media, Megawatt, GroupM, Bavaria, Coolblue, Freshheads, Lidl en Megawatt. Het is een kleine greep uit de meer dan vijftig bedrijven die donderdag aanwezig zijn tijdens de eerste Tilburgse editie van het Fontys Career Event.  Volgens Jitte Kleinbekman van Eindhovense Megawatt biedt het event een goede mogelijkheid om met talenten in aanraking te komen. Het bedrijf dat onder meer gespecialiseerd is in advertising, branding en fieldmarketing is op zoek naar studenten die een passie hebben voor marketing en communicatie. ‘Een uitstekende kans om ons netwerk uit te breiden en mogelijke collega’s en studenten te werven.’

Gemotiveerde studenten
ZUID Agency Group, een netwerk van creatieve bureaus, was eerder al aanwezig tijdens het Career Event in Eindhoven. ‘Wij komen graag in contact met creatievelingen’, legt Anne Koren uit. ‘We verwachten dat er veel gemotiveerde studenten aanwezig zijn. Een groot aantal collega’s is ooit begonnen op Fontys, waardoor wij ons toch op een bepaalde manier verbonden voelen met de hogeschool.’ Het wereldwijd opererende en innovatieve mediabedrijf GroupM grijpt de gelegenheid aan om de naamsbekendheid te vergroten. ‘Vooral voor stagiaires en studenten die bij ons willen komen werken’, zegt Eline Michiels. Sander van de Ven van de Efteling denkt dat het bedrijf een bijdrage kan leveren aan het ontwikkelen van talent in de regio. ‘Daarom bieden we banen en stages. Ervaring opdoen bij de Efteling is leuk, maar ook leerzaam. Daar vertellen we graag over tijdens het event.’

Uiteenlopende functies
De meeste bedrijven zijn al bekend met Fontys, bijvoorbeeld omdat ze al stagiaires van een van de opleidingen hebben gehad. Zo heeft Visie Marketing & Media volgens Ron Schouten twee stagiaires gehad van commerciële economie.  In de Efteling zijn zowel studenten als oud-studenten actief. ‘Van Finance tot IT en van HR tot Inkoop’, schetst Van de Ven. ‘Stagiaires werken mee en leren zo in de praktijk, studenten hebben bijbanen en oud-studenten vervullen de meest uiteenlopende functies.’ Volgens Koren van ZUID Agency Group is het aantal succesverhalen talloos. ‘Sinds dit collegejaar hebben we bijvoorbeeld een nieuw label, Everwhat, dat is ontstaan vanuit een samenwerking met Fontys Communicatie Tilburg. Ambitieuze en creatieve studenten krijgen bij Everwhat de kans om hun eigen Gen Z-studentenbureau te runnen onder begeleiding van onze experts.’

Zoeken naar talent
De bedrijven zijn zonder uitzondering op zoek naar talent. ‘Naar doorzetters, aanpakkers die ook kunnen communiceren via telefoon of face tot face’, aldus Ron Schouten. Koren: ‘Er is altijd ruimte voor nieuw talent. Op dit moment zoeken we concreet naar versterking op het gebied van Visual Webdesign, Hubspot, Business Development en People & Culture.’ Ook bij Megawatt staan verschillende vacatures open. ‘Daarnaast zijn we op zoek naar stagiaires, die ervaring op willen doen en die zo kunnen ontdekken wat wel en niet bij hen past. GroupM richt zich vooral op studenten marketing. ‘Voor de specialisaties: Social, Display, Video, SEO, SEA, Content Partnerships, E-commerce.’

Slim en innovatief
Van de Ven van de Efteling hoopt tijdens het event kennis te maken met enthousiaste en gemotiveerde studenten. ‘Wij zoeken collega’s die willen meewerken aan de verwondering, collega’s die voor de gast dat ene stapje extra zetten om hen het allerfijnste bezoek te laten beleven.’ Dat kan ook achter de schermen. ‘Bijvoorbeeld door iets heel slims en innovatiefs te bedenken vanuit een rol die niet direct zichtbaar is. We zoeken naar collega’s die nieuwsgierig zijn en die altijd willen blijven leren en ontwikkelen. Heb jij die eigenschappen, dan hebben we vaak te gekke mogelijkheden.’

Het Fontys Career Event vindt donderdag 4 april plaats in de lobby van Pathé Stappegoor, Olympiaplein 2 in Tilburg. Van 13.00 tot 16.30 uur. De toegang is gratis. Bezoekers kunnen kennis maken met meer dan 50 bedrijven, maar ook met verschillende minoren en masteropleidingen.

Auteur: Paul Geerts
Beeld: Remy Gieling/Unsplash

 

Meer nieuws

Duurzaam leven proces van lange adem: maatschappelijk belang voorop
Het herwinnen van betonmaterialen uit gebouwen
Fontys werkt aan toekomstbestendige ‘sticky campus’ in Venlo

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.