Greenhouse start exclusieve digital marketing academy

FOR SOCIETY

Om op een goede manier bij te kunnen dragen aan een duurzame, inclusieve en vitale samenleving hebben we ons onderzoek georganiseerd rondom zes maatschappelijke kennisthema’s: de thema’s waarop Fontys écht het verschil kan maken.

Studenten van de opleiding Commerciële Economie krijgen een exclusief trainingsprogramma van digital marketingbureau Greenhouse. De Eindhovense studenten volgen hiervoor het komende semester de zogenaamde Greenhouse Academy. Op deze manier biedt Fontys een verdieping in onderwijs met partner Greenhouse. De training start dinsdag 15 februari.

Gedurende een semester volgt een groep Commerciële Economie-studenten de Greenhouse Academy. Iedere dinsdagochtend krijgen ze een intensieve training door een ervaren Greenhouse specialist. Onderwerpen zijn hierbij onder andere Search Engine Advertising (SEA), social media, analytics en strategie. In de middag zetten studenten de opgedane skills direct in bij een actuele praktijkcasus. Hierbij worden ze bijgestaan door coaches van hun eigen opleiding.

Bijdragen aan het onderwijs van de toekomst
“Voor de opleiding Commerciële Economie is samenwerking met werkveldpartners enorm belangrijk,” vertelt relatiemanager Wim van Dooren. “Studenten worden bij Fontys klaargestoomd voor het constant in beweging zijnde werkveld van digital marketing. Maar wat vandaag de dag nog actueel is, is morgen wellicht al verleden tijd. Dat schreeuwt om een nauwe samenwerking met een grote speler in de wereld van digital marketing. En Greenhouse – eveneens gevestigd in Eindhoven – is zo’n speler. Het bedrijfsleven biedt vaker gastcolleges binnen het onderwijs, maar een trainingsprogramma vanuit het bedrijfsleven in deze vorm is uniek.”
Ook Greenhouse is blij met deze samenwerking. “Natuurlijk willen we graag investeren in de generatie digital marketeers van de toekomst. Maar wij zien het ook als onze maatschappelijke rol om bij te dragen aan het onderwijs van de toekomst. Vanuit onze ervaring in de praktijk kunnen we het onderwijs helpen verdiepen en vernieuwen. Met de inzet van Greenhouse Academy dragen we graag ons steentje bij,” aldus Tim Deynen, Head of Labs & Partnerships bij Greenhouse.

Samen met het werkveld
Voor Fontys Hogeschool Economie en Communicatie, waar de opleiding Commerciële Economie onder valt, staat samenwerking met het bedrijfsleven sowieso hoog op de agenda. Van Dooren: “Voor ons is het belangrijk om aansprekend onderwijs te verzorgen, gericht op de praktijk.”  De hogeschool heeft hiervoor een partnerprogramma met een groot aantal bedrijven opgezet. “Denk bijvoorbeeld ook aan DHL, heel interessant voor bedrijfskunde studenten. Of aan Markteffect als werkveldpartner op het gebied van marktonderzoek. En natuurlijk is Swinkels Family Brewers een aansprekend bedrijf voor al onze studenten”.
Van Dooren: “We willen niet pas ná de 4 jaar studie gaan samenwerken met bedrijven. We willen juist het onderwijs verdiepen met hun kennis. Ook voor bedrijven is het op deze manier interessant: ze kunnen zich niet alleen als werkgever profileren, maar ook als klant, als opdrachtgever of als leverancier. Een student leert zo een bedrijf veel beter kennen”.

 
Over Fontys Hogeschool Economie en Communicatie
Fontys Hogeschool Economie en Communicatie in Eindhoven is een van de grootste instituten van Fontys. De hogeschool biedt niet alleen een groot aantal opleidingen in het economisch domein, maar zet ook actief in op praktijkgericht onderzoek en samenwerking met het werkveld. Voor meer informatie over het partnerprogramma kun je terecht op de website.  Voor vragen of meer informatie kun je ook contact opnemen met relatiemanager Wim van Dooren.
 
Over Greenhouse
Greenhouse is een brand & performance bureau met meer dan 500 experts in data, media, creatie en tech. We werken graag samen met merken die onze combinatie van skills, drive en visie kunnen waarderen. Omdat we vanaf 2006 hebben geïnvesteerd in talent en goede ideeën, is Greenhouse het innovatieve, creatieve en ondernemende bureau geworden waar onze klanten om vragen. Greenhouse, een WPP bureau. 

 

Auteur: Michelle Breemans

Meer nieuws

Fontys Pabo Veghel sluit na 152 jaar haar deuren
Save the Date: lectorale rede Danielle Arets 3 oktober 2024
Fontys Pabo Veghel sluit na 152 jaar haar deuren

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.