SPECO-alumni winnen Cannes Lion, ‘Oscar voor creativiteit’

FOR SOCIETY

Vorige week werden tijdens het jaarlijkse Cannes Lions International Festival of Creativity de awards uitgereikt aan de beste en meest bijzondere creatieve marketing- en communicatiecampagnes wereldwijd.

Piece of Ajax
In de prestigieuze categorie PR won Ajax met de campagne ‘Piece of Ajax’. Na het behaalde kampioenschap vorig jaar smolt Ajax de kampioensschaal tot 40.000 sterren en deelde deze met alle seizoenkaarthouders als ultiem gebaar richting fans na een seizoen zonder wedstrijden vanwege de coronapandemie. Deze campagne ging vervolgens de hele wereld over. 
 

Drie SPECO’ers
Ajax, waar SPECO-alumnus Cas Biesta als Head of Marketing en Brand Partnerships verantwoordelijk was voor de campagne, ontwikkelde de ‘Piece of Ajax-campagne’ in samenwerking met One:Nil, een creatief bureau in de sport waarvan SPECO-alumni Patrick ter Haar en Mathijs Nijkamp eigenaar zijn. De Cannes Lions is de meest prestigieuze award show ter wereld voor de creatieve industrie. Het is dan ook extra bijzonder dat drie SPECO’ers in de prijzen vielen. Zij mogen terecht trots zijn op deze prachtige prijs! 

Op Lions The work lees je meer over Cannes Lions. Op de indrukwekkende shortlist en winnaarslijst vind je de campagnes waartegen ‘Piece of Ajax’ het op moest nemen. Bekijk hieronder de case film van de campagne.

One:Nil is een creatief bureau in de sport en werkt voor A-merken als Ajax, KNVB, Eredivisie, BUD, TOTO, ABN AMRO, Staatsloterij UEFA en JustEat Takeaway.
Fontys SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie in Tilburg leidt op tot professional op het gebied van communicatie, media en marketing in de sportwereld. 

Auteur: Sjoukje van der Haring

Meer nieuws

Opleiding van de toekomst: Zorg en Technologie bij Fontys
Onderwijs Noorwegen: veel naar buiten en elk kind doet mee
Johan Cruyff Academy-student Eef Kerkhof wint SPECO-award