SPECO en Triple Double verlengen succesvolle samenwerking

FOR SOCIETY

Om op een goede manier bij te kunnen dragen aan een duurzame, inclusieve en vitale samenleving hebben we ons onderzoek georganiseerd rondom zes maatschappelijke kennisthema’s: de thema’s waarop Fontys écht het verschil kan maken.

In 2019 lanceerden de opleidingen SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie samen met Triple Double, het grootste sportmarketingbureau van Nederland, BURO SPECO. In BURO SPECO werken SPECO-studenten aan sportmarketing- en –communicatievraagstukken voor betalende opdrachtgevers. Ze worden daarbij gecoacht door de marketeers van Triple Double en docent Sportbusiness Hugo Gruijters. Dit concept bleek succesvol en bevalt beide partijen zo goed dat de samenwerking is verlengd tot de zomer van 2025. Client Director Hanneke Jaanen (links op de foto) van Triple Double en Minou Hoeberichts, directeur Fontys Marketing en Communicatie, het instituut waar beide SPECO-opleidingen toe behoren, tekenden vorige week het convenant.

Dat betekent dat de studenten nog zeker tweeënhalfjaar onder de pannen zijn in SX Eindhoven waar onder andere Triple Double gehuisvest is. Studenten doen in deze authentieke leeromgeving veel ervaring op, niet alleen op het gebied van sportmarketing en -communicatie, maar ook in vaardigheden als ondernemerschap, samenwerken en organisatiesensitiviteit. Hanneke Jaanen: “Het concept is enorm waardevol voor ons. Naast de projecten die BURO SPECO zelfstandig uitvoert, zijn ze ook een belangrijke ondersteuning op onze eigen projecten. Daardoor maken we op een intensieve manier kennis met de volgende generatie sportmarketeers. Dat blijkt wel uit het feit dat er meerdere studenten uit vorige lichtingen inmiddels werkzaam zijn bij ons.”

Sinds dit studiejaar is het voor vierdejaarsstudenten mogelijk om binnen BURO SPECO af te studeren. Daar waar ‘reguliere’ afstudeerders een scriptie schrijven, bouwen de studenten van BURO SPECO een portfolio op. Hierin worden alle opdrachten verzameld die zij uitvoeren. Door hier professionele en persoonlijke ontwikkeldoelen aan te koppelen, bereiden de BURO SPECO-ers zich voor op een baan in de sportmarketingwereld.

Inmiddels is alweer de zevende lichting SPECO-studenten aan de slag in BURO SPECO. Het studentenbureau heeft voor diverse klanten naar tevredenheid aan opdrachten gewerkt. Zo leverden ze aan de Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) een adviesrapport op over de potentiële doelgroep en middelen waarop deze groep op een creatieve manier bereikt kan worden. Voor het Jeugdfonds Sport Eindhoven zette BURO SPECO zich in voor gelijke kansen om te sporten voor kinderen die leven in armoede. Aan NOC*NSF biedt BURO SPECO op designvlak uitkomst. 
Heb je ook een opdracht voor BURO SPECO? Kijk dan op burospeco.nl, daar vind je naast contactgegevens ook meer cases waaraan is gewerkt.

Auteur: Sjoukje van der Haring

Meer nieuws

Fontys Pabo Veghel sluit na 152 jaar haar deuren
Save the Date: lectorale rede Danielle Arets 3 oktober 2024
Fontys Pabo Veghel sluit na 152 jaar haar deuren

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.