Studenten tweede semester ICT showen resultaten

FOR SOCIETY

Bij Fontys ICT werken studenten al in hun eerste jaar van de studie aan praktische vraagstukken. Daardoor leren ze al snel in hun studie om kritisch te werk te gaan, maar ook is het belangrijk om snel te starten met soft skills, zoals presenteren. Dit jaar mochten studenten uit het tweede semester demand-based hun resultaten dan ook presenteren tijdens een eigen showcase event.

Demand-based Learning
De demand-based leervorm is een van de vormen waar studenten bij Fontys ICT voor kunnen kiezen tijdens hun studie. Deze kenmerkt zich door werken aan praktijkvraagstukken en veel zelfstandig kennis en vaardigheden opzoeken om die op te lossen. Er zijn ook workshops en instructie, maar toegepast op de kennisbehoeften van studenten. Kortom; veel ruimte voor eigen ontwikkeling. 

Vaak ziet de buitenwereld juist projecten van studenten die in hogere semesters zitten, maar ook tijdens semester twee is volop creativiteit te zien bij onze studenten. Het showcase event werd daarom ook vastgelegd door de Videocrew van Fontys ICT.

Partners in Education
Fontys ICT heeft een uitgebreid netwerk partnerbedrijven wat nauw betrokken is bij het onderwijs. Door samen te werken aan praktijkopdrachten, zorgen we ervoor dat studenten kennis nemen van de laatste technologieen en actuele problemen in het werkveld. Meer lezen over ons partnernetwerk? Dat doe je hier

Auteur: Guido Segers 

Meer nieuws

‘Studenten en werkveld hebben elkaar nodig voor die 70.000 IT-banen’
Podcast: Betekenisvolle contacten stimuleren
Openbaar college. Polarisatie: meer dan zwart-wit

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.