Michelle maakt impact

Connector.
Expert.
Veranderaar.

Hoe maak jij impact bij Fontys? 

Als HR Business Partner word ik gevraagd om een organisatieverandering van diensten en instituten mee te sturen. Ik draag dus bij aan grote veranderingen binnen Fontys! Een van mijn expertises is strategische personeelsontwikkeling. Dit betekent dat ik help om ons personeelsbestand toekomstbestendig te maken. We zorgen dat het naadloos aansluit bij de nieuwe strategie ‘Fontys for Society’. Met andere woorden: ik sta voor de uitdaging om de juiste mensen op de juiste plek te zetten.

 

Hoe pak je dat aan?

Door samen met de business te kijken naar waar we naartoe willen. Als we weten wat de stip op de horizon is, zorg ik ervoor dat de juiste mensen aanhaken om dit traject tot een succes te brengen. Ik ben daar dan diegene die mensen samenbrengt en op bepaalde thema’s ook de expert. Echter vaak zijn er meerdere experts nodig op meerdere onderwerpen waardoor ik ook andere (HR) professionals probeer te verbinden aan het traject. Het draait in mijn ogen echt om samenwerking. We moeten leren van elkaar. Met kennisuitwisseling en het inzetten van de elkaars talenten maak je het niet alleen leuker, de kwaliteit wordt ook beter. Mijn doel is het leveren van een positieve bijdrage aan de onderlinge samenwerking, zodat we elkaar nog beter vinden en inzetten. Daardoor hoeven we niet steeds meer het wiel opnieuw uit te vinden. Het geeft mij ontzettend veel energie om samen naar een resultaat toe te werken. Het is erg cliché, maar samen kom je écht verder!

Waar kun jij op dit moment al dit enthousiasme in kwijt?

Er gebeurt zoveel, van kleine tot grotere projecten. Er komt bijvoorbeeld een grote transitie aan binnen het educatieve domein, zodat we studenten zo goed mogelijk kunnen bedienen. Ik ben actief betrokken in de voorbereidingen bij twee instituten. Hier zijn we onder andere de twee losstaande bedrijfsbureaus aan het samenvoegen om de samenwerking tussen de instituten te stimuleren. Dit doen we niet alleen op het gebied van onderwijs, maar ook op ondersteuning. Dat wil zeggen dat de processen onder de loep worden genomen en er ook veel aandacht is voor teamontwikkeling. En dat doe ik absoluut niet alleen hoor. Een heel team zet zich in om die verandering plaats te laten vinden. Ik begeleid het proces en andere professionals sluiten aan wanneer er behoefte is aan hun expertise. We hebben twee uiteindelijke doelen voor deze transitie. Dat is enerzijds dat we minder kwetsbaar zijn bij uitval. Nu liggen bepaalde expertises bij één persoon binnen het bedrijfsbureau. Straks zijn er meer collega’s om op terug te vallen. Het andere doel is om meer uitdaging te kunnen bieden aan de collega’s van het bedrijfsbureau. Daardoor wordt het werk interessanter en complexer. Uiteindelijk zorgt dit alles voor meer continuïteit!

 

Hoe maak jij met dit alles impact op de samenleving?

De studenten die Fontys opleidt, zijn de toekomst. Als HR Business Partner sta ik vrij ver van ze af, maar ik heb wél invloed op de kwaliteit van hun docenten. En daarmee op het onderwijs dat onze studenten wordt aangeboden. Ik zorg ervoor dat de juiste mensen op de juist plek staan en duurzaam ingezet kunnen worden binnen onze organisatie. Alles met als doel dat onze studenten het beste onderwijs kunnen genieten!

 

Meer verhalen

"Door medewerkers te helpen hun zaken goed te regelen, zijn zij tot het laatste moment in staat om een essentiële bijdrage te leveren aan ons onderwijs en de maatschappij."

Pepijn maakt impact

"Door vol trots uit te dragen wat we samen allemaal neerzetten en hoe we daarmee van betekenis zijn, laat ik studenten, potentials, en partners uit het werkveld de pareltjes van onze samenwerkingen zien."

Marjolein maakt impact

Nieuwste vacatures

Alvast een paar van onze mooiste vacatures. Zit jouw droombaan er (nog) niet tussen?

Marketingcommunicatie medewerker

Eindhoven |

32 - 40 uur

Marketing- & Communicatiemedewerker

Tilburg |

36 - 40 uur

Medewerker Fontys Operations Center (NOC/SOC)

Eindhoven |

32 - 40 uur

Functioneel Beheerder

Tilburg |

40 uur

Laatste nieuws

Ronald Philipsen benoemd als directeur dienst Marketing en Communicatie
SPECO-alumni winnen Cannes Lion, ‘Oscar voor creativiteit’
Technici combineren baan met aanstelling in onderwijs