Dienst Studentenvoorzieningen

De dienst Studentenvoorzieningen kent een stimulerend werkklimaat, waarin eigenaarschap, ruimte en vertrouwen centraal staan met veel aandacht voor professionalisering en talentontwikkeling. Bij de dienst werken ruim 80 medewerkers. De dienst levert een bijdrage aan de invulling van de strategische visie van Fontys, aan de doelstellingen zoals geformuleerd in Fontys For Society 2025. Dit betreft met name gebieden als studiesucces, studentenzaken en studentenbeleid, coaching van studenten bij problemen in hun leerproces, studentenadministratie en medezeggenschap.

Onze stijl? We doen het samen!
We werken vanuit ons hart en we doen dat graag samen! We gaan uit van wat de student nodig heeft en we zoeken daarbij de samenwerking met diverse collega’s, zodat we de verschillende expertises bij elkaar kunnen brengen en voor de student een beter resultaat bereiken. En tegelijkertijd is dat voor onszelf een inspirerende manier van werken. Ook kijken we naar verbanden met andere initiatieven, zodat er vanuit het perspectief van de student meer samenhang ontstaat. We kennen de uitdagingen van onze studenten, maar ook de dilemma’s van onze instituten en onze collega diensten. Als collega’s kennen we elkaar, elkaars werkzaamheden en talenten, die we optimaal inzetten. De contacten met het toeleverend onderwijs, vo en mbo, houden we warm. We hebben een goed beeld van alle ontwikkelingen binnen het onderwijs en delen relevante kennis en inzichten met elkaar, met de studenten, de instituten, de collega diensten en met andere instellingen.

1 + 1 = 3
Als verbinder zijn we steeds op zoek naar synergie: hoe kunnen we de samenwerking met collega diensten en instituten optimaal inzetten? Onze uitdaging is om de eilandjes binnen het grote en decentrale Fontys met elkaar te verbinden, zodat we de grootte, diversiteit en kwaliteiten van onze organisatie ten volle kunnen benutten voor de student. Daarom zie je ons vaak tussen studenten en collega’s, zodat wij hen beter leren kennen en op maat kunnen adviseren en ondersteunen.

 

Mensen van Fontys

Marc maakt impact

“Met boeiende projecten help ik bedrijven vooruit. Op dit moment bouw ik met studenten een auto voor de zonnerace in Australië en denken we na over uitdagingen voor toekomstige Formule 1-auto’s. Zo maken we samen impact in de automobiele industrie.”

Mathijs maakt impact

“Betrokken en enthousiast stimuleer ik studenten om het beste uit zichzelf te halen. Met alle studenten bouw ik een persoonlijke band op. Ze vertrouwen hun verhalen aan me toe. Hierdoor kan ik voor hen het verschil maken en laat ik ze opbloeien!”

Jenny maakt impact

“Engineering kan de wereld verbeteren. Daarom daag ik studenten met projecten uit om bewustzijn te creëren voor maatschappelijke thema’s. Hoe is het bijvoorbeeld om een handicap te hebben of om op een andere manier buiten de norm te vallen?”

Stella maakt impact

“De wereld verandert steeds sneller. Daarom is het belangrijk om de verbinding te zoeken met het vakgebied. Ogen openhouden en je horizon verbreden. Om jezelf te blijven ontwikkelen, maar vooral om studenten een volwaardig beeld te kunnen geven van wat er in de wereld gebeurt.”

Martin maakt impact

“In ons werkveld ontstaan allerlei nieuwe onderwijsconcepten, vervolgens ontstaat er schuring bij de docenten die deze nieuwe vormen moeten gaan verzorgen. Dat vraagt om een wijziging van hoe we hen moeten opleiden.”

Margriet maakt impact

“Door de intensieve samenwerking met schoolopleiders en werkplekbegeleiders wordt het leren op de werkplek betekenisvol én persoonlijk.”

Manon maakt impact

“Ik probeer ze steeds uit te dagen om niet een kopie te worden van iemand anders. Ze mogen uitproberen, en vallen en opstaan. Want als je steeds de veilige weg kiest, dan weet je niet wat er binnen je mogelijkheden zit.”

Farouk maakt impact

“Ik zie mezelf als een uithangbord van het beroep leraar. Er is een lerarentekort en daar snap ik niks van, want het is de mooiste baan op aarde.”

Pepijn maakt impact

“Door medewerkers te helpen hun zaken goed te regelen, zijn zij tot het laatste moment in staat om een essentiële bijdrage te leveren aan ons onderwijs en de maatschappij.”

Michelle maakt impact

“Ik zorg ervoor dat de juiste mensen op de juist plek staan en duurzaam ingezet kunnen worden binnen onze organisatie, zodat onze studenten het beste onderwijs kunnen genieten.”

Floor maakt impact

“Door ieders talent in te zetten in het team komen we niet alleen dichter bij onze ambities, maar staan onze mensen ook echt in hun kracht. Dat is toch het mooiste resultaat wat je kunt behalen?”

Bets maakt impact

“Ik vind het geweldig dat Fontys haar medewerkers in de gelegenheid stelt iets bij te dragen aan de maatschappij. Mij geeft het zoveel voldoening. Daarom stimuleer ik mijn collega’s om dit ook te doen.”

Tanja maakt impact

“Door de inzet van duurzame mobiliteit geven we het goede voorbeeld aan studenten. Zo creëren we bewustwording onder de jongere generatie en zorgen we samen voor een schonere wereld.”

Remco maakt impact

“Het mooie van mijn werk is dat het een tastbaar resultaat oplevert; na afloop kun je er gewoon doorheen lopen! Er zijn ruimtes waarin je voorheen een kanon kon afschieten, en nu bruist het er de hele dag.”

Jeroen maakt impact

“We willen als hogeschool het goede voorbeeld geven aan onze studenten, medewerkers en anderen om een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst voor volgende generaties.”

Latoya maakt impact

“Het is fantastisch als ik eraan bij kan dragen dat iemands laatste twijfels als sneeuw voor de zon verdwijnen, waardoor hij of zij de juiste studiekeuze maakt.”

Tim maakt impact

“Als docent en coach kijk ik ook naar de mens achter de student!”

Joke maakt impact

“Als je ambities hebt, biedt Fontys mogelijkheden. Zie je kansen, dan geeft Fontys je het vertrouwen en de vrijheid om ze te grijpen.”

Janno maakt impact

“Ik sta niet voor de klas om te vertellen hoe dat zou moeten; ik laat studenten dat zelf ervaren in de praktijk. Zodat zij zich realiseren dat innovatie in de zorg geen ‘one size fits all’ is.”

Debby maakt impact

“Door het onderwijs dicht bij de authentieke beroepspraktijk te brengen, draag ik eraan bij dat de student heel goed voorbereid is op wat hem te wachten staat in het werkveld.”

Shane maakt impact

“Dit is geen school, dit is de echte wereld. Een wereld waarin mijn studenten verdomd goed functioneren en het is geweldig om daar een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Sabine maakt impact

“Het allerspannendst vind ik hoe de studenten straks gaan reageren, en of de oriëntatiepropedeuse ze ook daadwerkelijk gaat helpen bij het maken van de juiste studiekeuze.”

Marjolein maakt impact

“Door vol trots uit te dragen wat we samen allemaal neerzetten en hoe we daarmee van betekenis zijn, laat ik studenten, potentials, en partners uit het werkveld de pareltjes van onze samenwerkingen zien.”

Jeroen maakt impact

“Inspireren is mijn kerntaak, oftewel: studenten warm maken voor het vak. Daarvoor kruip ik als docent in de artiestenrol. Lesgeven is namelijk net als optreden.”

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.